La riconfigurazione in atto dell’ordine mondiale non risparmia il Sud-est asiatico. In questo numero di RISE TJ Pempel, uno dei più noti studiosi statunitensi... Read More
Current peacebuilding approaches focused on state-building and militarization have led to poor security outputs, neither addressing national tensions nor fighting ethnic narratives of conflict.
To the extent that Beijing accepts an open and inclusive Southeast Asia as well as established and binding rules, the Singapore–PRC relationship is likely to continue smoothly.
The question to be answered is not really whether China is developing a new world order, but what the future world order will look like in light of China’s skilful use of its tools of economic statecraft.
This article conducts a congruence testing of the main theoretical explanations for the use of PSCs on land against UK, Dutch and Italian vessel protection policies.
“Meloni viaggia in Cina come primo ministro italiano e presidente del G7. Se la decisione di non rinnovare il memorandum d’intesa sulla Bri risponde a un legittimo riallineamento dell’Italia sulle posizioni degli altri paesi del G7 — le cui relazioni bilaterali con Pechino hanno spesso dato risultati comparativamente più sostanziosi rispetto a quelli che l’Italia, unico paese del gruppo ad aver aderito alla Bri — il rafforzamento del partenariato strategico risponde all’esigenza di promuovere gli interessi nazionali in un ambito bilaterale.”